5 סודות פסיכולוגיים לעיצוב אינטראקטיבי מעולה

אור חבס | 02/09/15 19:05:13

כשמעצבים ממשק אינטראקטיבי חשוב להתמקד ב״אלמנט האנושי״. אתרי אינטרנט וממשקי משתמש בכלל, צריכים להיות אינטואיטיביים, מאסטתיקה לאנימציה אינטראקטיבית ועד לחיבור הריגשי.

מעצבים לרוב שמים דגש על אסתטיקה, קומפוזיציה, מיתוג וטיפוגרפיה. פחות על הגורם האנושי. שוכחים את הגורם האנושי. עיצוב ״אנושי״ יוצר חוויה מרתקת שמשתמשים יכולים להתחבר אליה פיזית ונפשית.

ואלו כמה דרכים לעשות את זה כמו שצריך:

1. משתמש לפני הכל

לכל אורך הפרוייקט, חשוב לזכור את המשתמש. משלב התכנון, לעיצוב ועד לפיתוח. להקפיד על הנעה לפעולה, אינטראקציה ועיצוב. יותר מהכל, להזדהות עם המשתמשים.

צריך ליצור דברים שאנשים רוצים. קחו רגע לעבוד על אתרים ואפליקציות שאתם משתמשים בהם. מרגישים חלק מהעיצוב? הוא אישי? הוא אינטואיטיבי וקל לשימוש?

2. עיצוב נוח וצפוי

יש כמה גורמים בעיצוב שאנחנו לא יכולים לשנות, כמו סוג המכשיר וגודל המסך. אבל אנחנו יכולים להשפיע על הניראות וההתנהגות בסביבות השונות.

כדי שעיצוב ״ירגיש טוב״ הוא חייב להיות נוח לשימוש.

במכשיר טאץ׳ נקפיד על פקדים נגישים, גדולים ומרווחים. נקפיד על גודל טקסט המתאים לפונקציונאליות.

3. חיבור רגשי

אל תסתבכו עם חוויה מרובת רגשות. תתמקדו ברגש אחד ותעבירו אותו בצורה הטובה ביותר.

העיצוב צריך ליצור קשר בין המשתמש למוצר. קיימות דרכים רבות ליצירת חיבור רגשי עם המשתמשים. צבע, קופירייטינג וויז׳ואלים הם כלים מצויינים ליצירת קשר רגשי.

4. עיצוב עם מניע מנטלי

כשמדובר בעיצוב חשוב להבין את הפסיכולוגיה האנושית. אין צורך ללכת ללמוד פסכולוגיה קלינית :)

לדוגמא, באמצעות מניפולציות קטנות אפשר ליצר חווית משתמש מהירה יותר בלי לשפר כלל את הביצועים.

בואו ניקח את פייסבוק לדוגמא. פייסבוק הוסיפו תיבות מעוצבות של פסים ריקים בזמן שהאתר נטען. למרות שזמן הטעינה נשאר זהה, אנחנו מקבלים אשליה של מהירות.

5. עיצוב עם פשטות

פשטות מחזקת את המסר. מותגים כמו אפל, גוגל ומייקרוסופט נצמדים לעיקרון הזה ומצליחים לפשט את העיצובים שלהם כל פעם מחדש. העיצוב והממשק הם הכלי. שמירה על פשטות ונקיון מקלה על המשתמש.

תמיד תבדקו איך אפשר לפשט את התהליך. אילו אלמנטים לא משרתים את המשתמש ותיפטרו מהם.

לסיכום

כשזה מגיע לעיצוב ממשק, המהות היא להעביר מסר למשתמשים. יצירת דרך תקשורת פשוטה וקלה להבנה זו הדרך המהירה ביותר להשגת תוצאות.